nowe technologie
home NORKOM
nowe technologie
Kontakt
Nasi dostawcy
Lista referencyjna

© NORKOM 2008

(karta nr 2015)

Zasady działania amortyzatorów przemysłowych.

Amortyzatory ACE
amortyzator
Firma ACE jako pierwsza wprowadziła w konstrukcji amortyzatorów rozwiązanie z korpusem wykonanym z jednego kawałka. Zapewnia to możliwości przenoszenia znacznie większych obciążeń, pochodzących od ciśnienia w komorze olejowej zespołu i pozwala na znaczne przeciążenie bez niebezpieczeństwa zniszczenia.
Inne amortyzatory
amortyzator
Posiadają rurę korpusu zamkniętą denkiem z pierścieniem (osadczym). W takim przypadku uszkodzenie pierścienia powoduje natychmiastowy wyciek dużej ilości oleju.
amortyzator

Liczba czynnych otworków dławiących pod tłokiem ulega zmniejszeniu, prędkość maleje jednostajnie na drodze hamowania . Ciśnienie wewnątrz pozostaje prawie stałe, tym samym charakterystyka siła - droga jest prawie liniowa. Masa jest hamowana optymalnie na całym skoku ze stałą siłą. Amortyzatory ACE przejmują masę łagodnie i opóźniają równomiernie na całym skoku. Otrzymuje się stałą liniową charakterystykę i tym samym małe obciążenie dynamiczne maszyny.

F = siła (N)
P = ciśnienie wewnątrz (bar)
S = skok (m)
t = czas hamowania (s)
v = prędkość (m/s)

Amortyzatory przemysłowe ACE muszą wyróżniać się dwiema wspólnymi cechami:
- powinny zahamować masę szybko, łagodnie i bez zakłóceń
- nie mogą nigdy nagle i nieoczekiwanie ulec uszkodzeniu

Amortyzatorom przemysłowym ACE stawiane są wysokie wymagania jakościowe. Korpus amortyzatora i tuleja ciśnieniowa są wykonane z wysokowytrzymałej, stopowej stali, wykonane z pełnego materiału. To zapewnia bezpieczeństwo. Uszkodzenie wskutek uderzenia jest prawie wykluczone, także przy dużym przeciążeniu. Tanie rozwiązanie, materiał rurowy z dnem i pierścieniem bezpieczeństwa nasuwają wątpliwości, że przy przeciążeniach dno zostaje wyrwane i amortyzator nagle ulega uszkodzeniu.

powrót