Kontakt |
Nasi dostawcy |
Lista referencyjna |
© NORKOM 2008 |
PRZEZNACZENIE: Czujnik Zaniku Fazy CZF-B - przystosowany do montażu w skrzynkach rozdzielczych na szynę - przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników zasilanych z sieci trójfazowej w przypadku zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożące zniszczeniem silnika. |
DZIAŁANIE:
Prawidłowe zasilanie silnika wskazywane jest świeceniem diody LED w obwodzie każdej fazy. Zanik napięcia w fazach sygnalizowany jest brakiem świecenia diod odpowiadających danej fazie oraz wyłączeniem silnika. Wyłączenie następuje z opóźnieniem 3 - 5 sek., co zapobiega przypadkowemu odłączeniu silnika przy chwilowym spadku napięcia. Wyłączenie nastąpi również przy spadku napięcia w co najmniej jednej fazie poniżej 175V~, ponowne załączenie nastąpi automatycznie przy wzroście od 180V~. Niemożliwe jest przy powyższych anomaliach uruchomienie silnika.
DANE TECHNICZNE:
- zasilanie ciągłe |
3x400V+N |
- prąd sterujący |
10A |
- pozycja zamontowania |
obojętna |
- kontrola zasilania |
LED w obwodzie faz |
- asymetria napięciowa |
45V~ |
- napięcie zadziałania |
175V~ |
- napięcie załączenia po awaryjnym wyłączeniu |
180V~ |
- opóźnienie wyłączenia |
3 do 5 sek. |
- mocowanie |
szyna 35 mm |
- wymiary |
2 moduły (35 mm) |
- wyjście separowane galwanicznie od napięć przyłączonych |
|
- przyłącze |
zaciski śrubowe do 4 mm2 |
- stopień ochrony |
IP 40 |
- temp. pracy |
-25 do +50oC |
MONTAŻ:
1. Sprawdzić prawidłową pracę silnika.
2. Wykręcić bezpieczniki wszystkich faz.
3. a) zaciski 1, 2, 3 (L1,L2,L3) przyłączyć do poszczególnych zacisków wejściowych sieci trójfazowej stycznika.
b) zacisk 4 (N) przyłączyć do przewodu neutralnego.
4. Od zacisku cewki stycznika odłączyć przewód sterowania stycznikiem i przyłączyć go do CZF zacisk - 7. Zwolniony zacisk cewki stycznika połączyć z zaciskiem - 8.
URUCHOMIENIE:
1. Wkręcić bezpieczniki.
2. Świecą wszystkie LED - można uruchomić silnik.
3. Wykręcić pojedynczo, bezpieczniki poszczególnych faz, gasnąca odpowiednia dioda i wyłączenie silnika (z opóźnieniem) - świadczy o prawidłowym działaniu zabezpieczenia.