Kontakt |
Nasi dostawcy |
Lista referencyjna |
© NORKOM 2008 |
PRZEZNACZENIE: Czujnik Zaniku Faz przystosowany do montażu w skrzynkach rozdzielczych na szynę, przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników zasilanych z sieci trójfazowej w przypadku zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożące zniszczeniem silnika. |
DZIAŁANIE:
Prawidłowe zasilanie silnika wskazywane jest świeceniem diod LED w obwodzie każdej fazy. Zanik napięcia w fazach sygnalizowany jest brakiem świecenia diod odpowiadających danej fazie oraz wyłączeniem silnika. Wyłączenie następuje z opóźnieniem 3 - 5 sek., co zapobiega przypadkowemu odłączeniu silnika przy chwilowym spadku napięcia. Wyłączenie nastąpi również przy spadku napięcia w co najmniej jednej fazie poniżej wartości nastawionego Napięcia. Niemożliwe jest przy powyższych anomaliach uruchomienie silnika Ponowne załączenie nastąpi automatycznie przy wzroście napięcia powyżej ustawionej wartości.
DANE TECHNICZNE:
- zasilanie ciągłe |
3x400V+N |
- prąd sterujący |
2x8A |
- zestyk |
2P |
- pozycja zamontowania |
obojętna |
- kontrola zasilania |
LED w obwodzie faz |
- asymetria napięciowa - regulowana |
35 do 50V~ |
- napięcie zadziałania - regulowane |
165 do 180 V~ |
- histereza |
5 V~ |
- opóźnienie wyłączenia |
3 do 5 sek. |
- mocowanie |
szyna 35 mm |
- wymiary |
3 moduły (52,5mm) |
- przyłącze |
zaciski śrubowe 4 mm2 |
- stopień ochrony |
IP 40 |
- temp. pracy |
-25 do +50oC |
- wyjście separowane galwanicznie od napięć przyłączonych |
|
MONTAŻ:
1. Sprawdzić prawidłową pracę silnika.
2. Wykręcić bezpieczniki wszystkich faz.
3. a) zaciski 3,4,5 (L1,L2,L3) przyłączyć do poszczególnych zacisków wejściowych sieci trójfazowej stycznika.
b) zacisk 6(N) przyłączyć do przewodu neutralnego.
4. Od zacisku cewki stycznika odłączyć przewód sterowania stycznikiem i przyłączyć go do zacisku 8(11). Zwolniony zacisk cewki stycznika połączyć z zaciskiem 9(10). Do zacisku 8-7(11-12) podłączyć urządzenie sygnalizacji akustycznej lub optycznej.
URUCHOMIENIE:
1. Wkręcić bezpieczniki.
2. Świecą wszystkie LED - można uruchomić silnik.
3. Wykręcić - pojedynczo, bezpieczniki poszczególnych faz, gasnąca odpowiednia dioda i wyłączenie silnika (z opóźnieniem) - świadczy o prawidłowym działaniu.