Kontakt |
Nasi dostawcy |
Lista referencyjna |
© NORKOM 2008 |
BEZ PRZEWODU NEUTRALNEGO zabezpiecza przed symetrycznym i asymetrycznym spadkiem napięcia
PRZEZNACZENIE: Czujnik Zaniku Faz przystosowany do montażu w skrzynkach rozdzielczych na szynę, przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników zasilanych z sieci trójfazowej w przypadku zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożące zniszczeniem silnika. |
DZIAŁANIE:
CZF-333 reaguje na asymetryczny i symetryczny spadek napięcia
Prawidłowe zasilanie silnika wskazywane jest świeceniem diod LED w obwodzie każdej fazy. Zanik napięcia w fazach sygnalizowany jest brakiem świecenia diod odpowiadających danej fazie oraz wyłączeniem silnika. Wyłączenie następuje z opóźnieniem 3 - 5 sek., co zapobiega przypadkowemu odłączeniu silnika przy chwilowym spadku napięcia. Wyłączenie nastąpi również przy spadku napięcia w co najmniej jednej fazie poniżej wartości nastawionej asymetrii napięciowej. Niemożliwe jest przy powyższych anomaliach uruchomienie silnika. Ponowne załączenie nastąpi automatycznie przy wzroście napięcia powyżej ustawionej wartości asymetrii napięciowej.
DANE TECHNICZNE:
- zasilanie ciągłe |
3x400V+N |
- prąd sterujący |
10A |
- zestyk |
1P |
- pozycja zamontowania |
obojętna |
- kontrola zasilania |
LED w obwodzie faz |
- asymetria napięciowa - regulowana |
20 do 50V~ |
- histereza |
5 V~ |
- opóźnienie wyłączenia |
3 do 5 sek. |
- mocowanie |
szyna 35 mm |
- wymiary |
3 moduły (52,5mm) |
- przyłącze |
zaciski śrubowe 4 mm2 |
- stopień ochrony |
IP 40 |
- temp. pracy |
-25 do +50oC |
- wyjście separowane galwanicznie od napięć przyłączonych |
|
MONTAŻ:
1. Sprawdzić prawidłową pracę silnika.
2. Wykręcić bezpieczniki wszystkich faz.
3. Zaciski 2,4,6 (L1,L2,L3) przyłączyć do poszczególnych zacisków wejściowych sieci trójfazowej stycznika.
4. Od zacisku cewki stycznika odłączyć przewód sterowania stycznikiem i przyłączyć go do zacisku 11. Zwolniony zacisk cewki stycznika połączyć z zaciskiem 12. Do zacisku 11-10 podłączyć urządzenie sygnalizacji akustycznej lub optycznej.
URUCHOMIENIE:
1. Wkręcić bezpieczniki.
2. Świeci LED zielona i żółta - można uruchomić silnik.
3. Wykręcić - pojedynczo, bezpieczniki poszczególnych faz, gasnąca odpowiednia dioda i wyłączenie silnika (z opóźnieniem) - świadczy o prawidłowym działaniu.