Kontakt |
Nasi dostawcy |
Lista referencyjna |
© NORKOM 2008 |
PRZEZNACZENIE: Czujnik Kolejności i Zaniku Faz - CKF-B, przystosowany do montażu w skrzynkach rozdzielczych na szynę - przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników zasilanych z sieci trójfazowej w przypadku zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożące zniszczeniem silnika, z dodatkowym zabezpieczeniem kierunku obrotów silnika w przypadku zamiany faz przed czujnikiem. |
DZIAŁANIE:
Prawidłowe zasilanie silnika wskazywane jest świeceniem ZIELONEJ diody LED. Zanik napięcia w dowolnej fazie (lub spadek napięcia poniżej 175 V~) sygnalizowany jest brakiem świecenia obu diod LED z równoczesnym odłączeniem napięcia sterującego, załączającego silnik - wyłączenie silnika. Zmiana kolejności faz przed czujnikiem powodująca zmianę kierunku obrotów silnika (w stosunku do pierwotnie ustalonego) jest sygnalizowana świeceniem CZERWONEJ diody LED i niemożliwością uruchomienia silnika. Ponowne załączenie nastąpi automatycznie po powrocie właściwego napięcia.
DANE TECHNICZNE:
- zasilanie ciągłe |
3x400V+N |
- prąd sterujący |
10A |
- kontrola zasilania |
LED |
- asymetria napięciowa |
45 V~ |
- napięcie zadziałania |
175 V~ |
- napięcie załączenia po awaryjnym wyłączeniu |
180 V~ |
- opóźnienie wyłączenia |
3 do 5 sek. |
-mocowanie |
szyna 35 mm |
- wymiary |
2 moduły (35 mm) |
- pozycja zamontowania |
obojętna |
- temp. pracy |
-25 do +50oC |
- przyłącze |
zaciski śrubowe do 4 mm2 |
- stopień ochrony |
IP 40 |
MONTAŻ:
1. Sprawdzić prawidłową pracę silnika (kierunek obrotów).
2. Wykręcić bezpieczniki wszystkich faz.
3. a) zaciski 1, 2, 3 (L1,L2,L3) przyłączyć do poszczególnych zacisków wejściowych sieci trójfazowej stycznika.
b) zacisk 4(N) przyłączyć do przewodu neutralnego!
4. Od zacisku cewki stycznika odłączyć przewód sterowania stycznikiem i przyłączyć go do CKF zacisk 7. Zwolniony zacisk cewki stycznika połączyć z zaciskiem 8.
URUCHOMIENIE:
1. Wkręcić bezpieczniki.
2. Świeci się LED - ZIELONY - prawidłowo - można uruchomić silnik.
3. Świeci się LED - CZERWONA - zła kolejność faz; Wykręcić bezpiecznik, zamienić przyłączenie przewodów, np. L2 i L3 (zaciski 2 i 3); powtórzyć czynności w/g punktu 1 i 2.
4. Nie świecą OBIE LED:
- Brak fazy (faz)
- Asymetria większa niż 35V~
- Spadek napięcia, w co najmniej jednej fazie poniżej 175V~.