Kontakt |
Nasi dostawcy |
Lista referencyjna |
© NORKOM 2008 |
PRZEZNACZENIE: CKF-BR - przystosowany do montażu w skrzynkach rozdzielczych na szynę - przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników zasilanych z sieci trójfazowej w przypadku zaniku napięcia w co najmniej jednej fazie lub asymetrii napięć między fazami, grożące zniszczeniem silnika, z dodatkowym zabezpieczeniem kierunku obrotów silnika w przypadku zamiany faz przed czujnikiem. |
DZIAŁANIE:
Prawidłowe zasilanie silnika wskazywane jest świeceniem ZIELONEJ diody LED. Zanik napięcia w dowolnej fazie (lub spadek napięcia poniżej ustalonego progu) sygnalizowany jest brakiem świecenia obu diod LED z równoczesnym odłączeniem napięcia sterującego, załączającego silnik - wyłączenie silnika. Zamiana kolejności faz przed czujnikiem powodująca zmianę kierunku obrotów silnika (w stosunku do pierwotnie ustalonego) jest sygnalizowana świeceniem CZERWONEJ diody LED i niemożliwością uruchomienia silnika. Ponowne załączenie nastąpi automatycznie po powrocie właściwego napięcia.
DANE TECHNICZNE:
- zasilanie ciągłe |
3x400V+N |
- prąd sterujący |
10A |
- zestyk wyjściowy |
1P separowany galwanicznie |
- pozycja zamontowania |
obojętna |
- kontrola zasilania |
LED |
- asymetria napięciowa |
35 do 50V~ |
- napięcie zadziałania regulowane |
165 do 180 V~ |
- histereza |
5 V~ |
- opóźnienie wyłączenia |
3 do 5 sek. |
-mocowanie |
szyna 35 mm |
- wymiary |
2 moduły (35 mm) |
- temp. pracy |
-25 do +50oC |
- przyłącze |
zaciski śrubowe do 4 mm2 |
- stopień ochrony |
IP 40 |
MONTAŻ:
1. Sprawdzić prawidłową pracę silnika (kierunek obrotów)
2. Wykręcić bezpieczniki wszystkich faz.
3. a) zaciski 1,2,3 (L1L2L3) przyłączyć do poszczególnych zacisków wejściowych sieci trójfazowej stycznika.
b) zacisk 4 (N) przyłączyć do przewodu neutralnego!
4. Od zacisku cewki stycznika odłączyć przewód sterowania stycznikiem i przyłączyć go do zacisk 7. Zwolniony zacisk cewki stycznika połączyć z zaciskiem 8. Do zacisku 6 podłączyć urządzenie sygnalizacji akustycznej lub optycznej.
URUCHOMIENIE:
1. Wkręcić bezpieczniki.
2. Świeci się LED - ZIELONA - prawidłowo - można uruchomić silnik.
3. Świeci się LED - CZERWONA - zła kolejność faz; Wykręcić bezpieczniki, zamienić przyłączenie przewodów - np. L2 i L3 (zaciski 2 i 3); powtórzyć czynności w/g punktu 1 i 2.
4. Nie świecą OBIE LED:
- Brak fazy (faz).
- Asymetria większa niż (35 do 50 V~).
- Spadek napięcia, w co najmniej jednej fazie poniżej ustalonego progu.