technologie
homeNORKOM
nowe technologie
Kontakt
Nasi dostawcy
Lista referencyjna

© NORKOM 2008

Liniowe silniki

Synchroniczne silniki liniowe

Silniki te są trójfazowymi synchronicznymi serwosilnikami, ze zwojem rozmieszczonym w jego głównej części, pobudzanym poprzez magnesy typu Nd-Fe-B, które są komponentem drugiej części liniowego silnika. Typ chłodzenia głównej części silnika to IC40 (naturalne chłodzenie poprzez powierzchnię silnika), lub chłodzenie cieczą IC3W7 z zintegrowaną ;ub dodatkową chłodnicą. Synchroniczne liniowe silniki są dostępne w trzech seriach.

silniki liniowe

Serie L3S,L3SK

Wersja silników o zakresie siły od 50 do 16 000 N, prędkości od 0,01 mm/s do 15 m/s, z modułem powierzchni czynnej o szerokości 25 mm. Czynna szerokość 25-250 mm (rozmiar L3S025-L3S250).

[więcej informacji]
silniki liniowe

Serie L2S,L2SK

Wersja silników o zakresie siłowym od 50 do 10 000 N, prędkości od 0,01 mm/s do 15 m/s oraz z modułem powierzchni czynnej o szerokości 20 mm. Czynna szerokość 25- 160 mm (rozmiar L2S040-L2S200).

[więcej informacji]
silniki liniowe

Serie L2S,L2SK

Standardowa wersja o zakresie siłowym od 50 do 8 000 N, prędkości od 0,01 mm/s do 15 m/s oraz z modułem powierzchni czynnej o szerokości 25 mm. Czynna szerokość 25-160 mm (rozmiar L1S025-LS160).

[więcej informacji]

Synchroniczne silniki liniowe bez materiałów ferromagnetycznych wewnątrz głównej części.

Większa część silników liniowych charakteryzuje się niewielką masą, prawie zerową siłą pomiędzy głównymi a kolejnymi częściami, wysoką wydajnością i brakiem naciskowej siły drgań. Ponieważ właściwości te są odpowiednie do dynamicznych aplikacji o wysokich wymaganiach dla prędkości naciskowej, przyśpieszenia, dokładności i małej masy napędu.

silniki liniowe

Serie LNS

Silniki są produkowane o zakresie siły szczytowej od 80 do 1 900 N (typ LNS025-LNS100).

[więcej informacji]

Indukcyjne silniki liniowe

Indukcyjne silniki liniowe są produkowane w dużo prostszych i efektywnych pod względem kosztu wersji bazującej na klatce wirnika. Klatka ta składa się z uzwojenia umieszczonego w otworach listwy aluminiowej (lub miedzianej) umocowanej do stalowej płyty podpierającej. Te małowymagające napędy mają też zaletę możliwości zasilania bezpośredniego ze standardowego połączenia 3 x 400 V/50Hz bez konieczności aplikacji konwersji częstotliwości.

silniki liniowe

Serie LA

Silniki są produkowane o rozmiarze siły szczytowej od 100 to 500 N.

[więcej informacji]

Płaskie silniki liniowe

Płaskie silniki liniowe składają się z ustalonej cylindrycznej głównej części z uzwojeniem będącym intensywnie chłodzonym wodą i zewnętrznej części stworzonej jako stalowe tuleje ze stałym magnesem. Jako że obrotowy, symetryczny układ siły przyciągania magnesu maszyny pomiędzy główną i pozostałą częścią jest wyrównany, dlatego są one wysyłane do urządzenia napędowego. Zaletą płaskich silników liniowych jest brak naciskowej siły drgań.

silniki liniowe

Serie LTSK

Silniki te są produkowane w trzech zakresach siły 300 – 900 N w bezszkieletowej wersji (wersja E), lub z aluminiową ramą.

[więcej informacji]
powrót

(karta nr 2898)